Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití dynamického kuželového penetrometru v silničním stavitelství
Antošová, Klára ; Hýzl,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce je věnovaná tématu využití dynamického kuželového penetrometru v silničním stavitelství. První část práce se zabývá popisem měřícího zařízení dynamického kuželového penetrometru a jeho použitím při kontrole hutnění násypů pozemních komunikací. Dále srovnáním korelačních vztahů s jinými běžně používanými zkouškami. Část praktická se zabývá srovnáním výsledků měření DCP a CBR na totožných materiálech a vyhodnocením obou zkoušek.
Zjednodušení návrhu upravených zemin v podloží vozovky
Hurtiš, Maroš ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalárska práca popisuje úpravu zeminy v podloží vozovky. Definuje základné pojmy s ktorými sa pri úprave stretávame. Ďalej popisuje jednotlivé parametre ktoré musí výsledné upravené podložie spĺňať a s ktorými skúškami sa zisťujú. Detailne popisuje kalifornský pomer únosnosti CBR a jeho skúšku. Skúma súvislosti medzi hodnotou pH a pomerom CBR, ktorých zmena je vyvolaná pridaním spojiva. Prakticky overuje tieto súvislosti v praktickej časti.
Posouzení stanovení zhutnitelnosti jemnozrnné zeminy
Grmela, Jan ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl popsat problematiku zhutnitelnosti zemin. Představuje konkrétní zkušební metody zhutnitelnosti, jejich principy a postup provedení. Praktická část je zaměřena na laboratorní zkoušení vzorku jemnozrnné zeminy. Zemina je hutněna různými metodami. Podle výsledků hutnění je dále podrobena laboratornímu zkoušení na okamžitý index únosnosti (IBI) a poměru únosnosti (CBR) po čtyřdenní saturaci ve vodě. Výsledkem práce je posouzení dosažených výsledků a výběr nejpříznivější metody pro jemnozrnný materiál.
Namrzavost upravených zemin v podloží vozovky
Lorenc, Daniel ; Špaček, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problémom účinku mrazu na zeminy v podloží cestných komunikácii. Teoretické časť porovnáva spôsoby skúšania miery namrźavosti vo vybraných krajinách Európskej Únie a v Českej republike. Ďalej vysvetľuje princíp namrźania podložia vozovky. Cieľom praktickej časti je porovnanie priamej a nepriamej metódy stanovenia miery namŕzavosti v Českej republike a pokúsiť sa nájsť súvislosť medzi mierou namrízavosti a Kalifornským pomerom únosnosti CBR alebo okamžitým pomerom únosnosti IBI.
Stavební recykláty pro stmelené směsi vozovek
Pokluda, Radim ; Valentin,, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
V teoretické části diplomové práce jsou obecně charakterizovány směsi stmelené hydraulickými pojivy, jejich typy, systémy klasifikace, technologie výroby a samotné pokládky. Dále jsou popsány zahraniční zkušenosti s využitím druhotných a recyklovaných materiálů do hydraulicky stmelených směsí. Praktická část se zabývá experimentálním ověřením možnosti využití druhotných surovin do směsí stmelených hydraulickými pojivy v konstrukci vozovky pozemní komunikace. V silniční laboratoři Ústavu pozemních komunikací Vysokého učení technického v Brně bylo na pěti navržených směsích provedeno posouzení jejich parametrů s ohledem na možnost použití těchto směsí v podkladních vrstvách vozovky. Práce je rovněž zaměřena na srovnání výsledků modulů pružnosti zjištěných laboratorním zkoušením a měřením na pokusném silničním polygonu.
Namrzavost zemin a druhotných materiálů v podloží vozovek
Sokolová, Veronika ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Porušení dopravních konstrukcí vlivem mrazu je v oblastech, kde se teploty pohybují pod bodem mrazu, problém, který může vést až k trvalým deformacím stavby. Teoretická část této práce se zabývá promrzáním vozovky a jejího podloží. Předkládá způsoby stanovení míry namrzavosti jak v České republice, tak v zahraničí. Popisuje materiály používané v podloží pozemních komunikací a jejich vhodnost z hlediska namrzavosti. Podrobněji se věnuje elektrárenským popílkům jako možné přísadě ke zlepšení charakteristik zemin, jejich vlastnostem a možnosti použití ve stavebnictví. Praktická část práce se zaměřuje na provedení přímé laboratorní zkoušky míry namrzavosti, zkoušky okamžitého indexu únosnosti i kalifornského poměru únosnosti a zkoušky cyklického zatěžování v triaxiálním přístroji k určení modulu pružnosti. Zkoušky jsou provedeny na dané zemině, směsích této zeminy s určitými procentuálními podíly popílků z různých zdrojů a na téže zemině upravené vápnem. Výsledky jsou následně porovnány a hledá se závislost mezi jednotlivými naměřenými charakteristikami materiálů.
Charakteristické vlastnosti směsných recyklátů pro spodní stavbu pozemních komunikací
Junek, Lumír ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím směsného stavebního recyklátu pro zemní tělesa pozemních komunikací. Teoretická část popisuje výrobu, využitelnost a ekonomické zhodnocení stavebních recyklátů vůči běžným přírodním materiálům. Následně popisuje potřebné laboratorní zkoušky, které zkoumají jeho vlastnosti pro užití těchto materiálů do pozemních komunikací. V poslední kapitole se práce zabývá zahraničními zkušenostmi s využitím směsných stavebních recyklátů pro dopravní stavby. Praktická část zkoumá vlastnosti daných recyklátu pro jejich použití do aktivní zóny pomocí zkoušek míry namrzavosti zemin, Kalifornského poměru únosnosti a okamžitého indexu únosnosti.
Trvanlivost směsných recyklátů v podloží vozovek
Lorenc, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalárska práca rieši využitie zmiešaného recyklátu v podloží vozoviek. Podrobne sa zaoberá výhodami a nevýhodami jeho využitia. Hlavne sleduje negatívne vlastnosti, ako nasiakavosť a namŕzavosť, a zisťuje ich závislosť k množstvu tehelných častí v zmiešanom recykláte. Prakticky overuje kalifornský pomer únosnosti, nasiakavosť a mieru namŕzavosti pripravených zmesí zmiešaného recyklátu. Rozhodujúci vplyv na výsledky bude mať množstvo tehelných častí v recykláte.
Směsný recyklát v podloží vozovek
Ševc, Jan ; Pecha, Karel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití směsného recyklátu v podloží vozovek. Detailně se zabývá sledováním únosností tohoto materiálu použitého jako náhrada nevhodných zemin v podloží vozovky především intravilánových komunikací. Prakticky ověřuje kalifornský poměr únosnosti a dále odolnost proti mrazu a vodě recyklátu stmeleného cementem pro případné použití do spodních podkladních vrstev. Zásadní pro pozitivní výsledky z hlediska těchto vlastností materiálů v podloží vozovky bude množství cihelných zbytků v recyklátech.
Dynamická zkouška stanovení poměru únosnosti CBR
Cvečka, Tomáš ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce je věnovaná tématu využití dynamické zatěžovací zkoušky v silničním stavitelství. Teoretická část se zabývá popisem zkoušky na principy klasické CBR zkoušky s dynamicky působícím zatížením. Část praktická je věnovaná přípravou vzorky zeminy na zkoušku a následným vyhodnocením klasické statické a experimentální dynamické zkoušky na vzorce dvou zemin. Cílem práce je zjistit korelační vztah těchto dvou zkoušek jako i ověřit relevantnost použité zkoušky s dynamickým zatížením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.